تابلوسازی چیست و چه هدفی را دنبال می کند؟

زمانی که از تابلوسازی صحبت به میان می آید ممکن است سوالاتی در ذهن ما انسانها نقش ببندد:
برای مثال می توان به سوالات زیر اشاره نمود :
آیا منظور از تابلو سازی ، ساخت تابلو برق است ؟
آیا منظور ساخت تابلو هنری است ؟
آیا منظور ساخت تابلو تبلیغاتی است ؟
ما در این مطلب می خواهیم به بحث شیرین و متنوع تابلوسازی تبلیغاتی بپردازیم .
تابلوسازی یکی از انواع روش های تبلیغاتی جهت معرفی برند تجاری است که توسط اصناف ، شرکت ها ، کارخانه ها و صاحبین مشاغل مورد استفاده واقع می شود . تابلو سازی تبلیغاتی نیز همچون تابلوسازی و طراحی یک هنر و خلاقیت محسوب می شود و هر چقدر در جهت زیبایی و منحصر به فرد بودن طراحی بیشتر فعالیت کنیم تابلو تبلیغاتی که به نمایش می گذاریم گیراتر و زیباتر خواهد بود و می تواند در جذب نگاه مشتریان تاثیر بسزایی داشته باشد . در واقع جذب نگاه مشتری اولین گام در سوق دادن مشتریان به مکان کسب شماست .
تابلوسازی چه می باشد و چه اهدافی را دنبال می کند؟
تابلوسازی یکی از انواع رایج روش های تلبلیغاتی در حوزه بازاریابی و تبلیغات است که شامل حال مشاغل زیادی واقع می شود و بخش اعظم مغازه داران ، صاحبین فروشگاه ها ، شرکت ها و کارخانجات ، جهت معرفی نام و برند تجاری خود ، از خدمات تابلو سازی بهره می گیرند .
بدلیل اینکه تابلوسازی یک نوع تبلیغات رایج و نامحدود است و همچون دیگر روش های تبلیغات از بازه زمانی برای نمایش برخوردار نیست از لحاظ اقتصادی یکی از باصرفه ترین روش هایی است که شما می توانید جهت تبلیغات و بازاریابی برای کسب مشتریان بیشتر و رسیدن به درآمد بالاتر از آن بهره ببرید .
تنها هدف تابلو سازی نمایش برندینگ و جذب مشتری است . مشتری هدف اصلی در هر نوع کسب و کار است که سبب درآمد زایی و رسیدن به پول می شود . شما در هر صنفی که فعالیت داشته باشید خواه ناخواه رقبایی در اطراف خود دارید که همگی با استفاده از روش های تبلیغاتی سعی در جذب مشتری بیشتر دارند پس اگر مصمم هستید نسبت به رقبایتان ، مشتریان بیشتری داشته باشید لازم است تبلیغات خود را به صورتی انحصاری به نمایش بگذارید که با تبلیغات دیگر رقبا متفاوت تر و تاثیرگذارتر باشد . برای این که این قضیه عملی شود لازم است در نحوه تعامل بین خود و مشتریانتان تمرکز بیشتری داشته باشید و مشتریانتان را بشناسید و دقیقاً بدانید آنها در هر زمان و موقعیت به چه چیزهایی نیاز دارند و همان کالاها و اشیاء یا خدمات را در همان زمان موعد برای آنها فراهم سازید تا مورد فروش بیشتری واقع شوند . نکته بعدی جهت کسب درآمد بهتر ، شناخت بازار و رقباست . بازار خصوصاً در روزهای اخیر دچار تلاطم شدیدی است و با وجود تورم و واسطه بازی ها ، امروزه قیمت ها مدام در حال بالا رفتن هستند و همه مشتریان به دنبال کالاهایی هستند که با قیمت و کیفیت مناسبی عرضه می شوند پس اگر در مورد بازار و کاهش و افزایش آن اطلاعات به موقع کسب نکنید قطعاً در تجارت یا کسب خود با شکست مواجه خواهید شد پس همواره رفتار بازار و رقبای خود را در زیر زره بین خود قرار دهید و نوع برخورد آنها را رصد کنید تا بتوانید به موقع از خود عکس العمل مناسبی به نمایش بگذارید .
تابلوسازی چه کاربردهایی دارد ؟
تابلو سازی می تواند در مکان های مناسب مورد استفاده قرار گیرد از قبیل :
یکی از پرکاربردترین نوع تابلوهای تبلیغاتی که سفارش داده می شود تابلو مغازه است . تابلو مغازه می تواند شامل هر نوع صنفی از جمله داروخانه ها ، لباس فروشی ها ، لوازم خانگی ، سوپر مارکت ها و دیگر موارد باشد .
برای کسب اطلاعات کاملتر به مقاله مقابل رجوع نمایید : تابلو مغازه
فروشگاه ها مکان هایی با وسعت بالا هستند که در طول روز ما انسانها برای تهیه ملزومات و مایحتاج روزانه خود به آنجا مراجعه می کنیم و انواع خوراکی ها و اقلام و کالاهای مصرفی خود را تهیه می نماییم با بهره گیری از تابلو فروشگاهی به راحتی می توانید محل فروشگاه ها را در محل خود بیابید .
در سطح هر شهر ، شرکت های کوچک و بزرگ زیادی قرار دارند معمولاً همه شرکت ها چه خرد و چه کلان همه از طریق دیگر روش های بازاریابی و تبلیغات مشتریان و مخاطبان خاص خود را می یابند اما باز هم برای معرفی شرکت خود به مراجعینشان از یک تابلو تبلیغاتی و یا تابلو شرکتی در سر درب شرکت خود بهره می برند تا مشتریان به راحتی بتوانند مکان شرکت آنها را بیابند .
هر ساله نمایشگاه های زیادی در اقصی نقاط ایران برگزار می شود که شرکت ها و تولید کننده های بزرگ برای آشنایی بیشتر مردم و شرکت های زینفع ، محصولات خود را در این نمایشگاه ها ، به نمایش می گذارند . هر نمایشگاه به صورت غرفه بندی برگزار می شود و هر غرفه محصولات و کالاهای تولید خود را به عموم نمایش می دهد با نصب تابلو نمایشگاهی به راحتی می توانید مشتریان را به سوی غرفه خودتان هدایت کنید .
کارخانه ها مکان هایی هستند که به تولید مواد اولیه و یا مواد اصلی یک کالا می پردازند و اکثریت به عنوان یک عمده فروش با شرکت های کوچک و یا خرد در ارتباط است تا اینکه بخواهد با مصرف کنندگان در ارتباط باشد و در طول شبانه روز افراد و رانندگان وسایل نقلیه سبک و سنگین به این کارخانه ورود و خروج می کنند . با نصب تابلو کارخانه در سر درب کارخانه خود می توانید علاوه بر معرفی برند ، یک ابزار راهنمایی مناسبی جهت یافتن مراجعین خود پیاده سازی نمایید.
تاریخچه تابلوسازی :
انسانها همواره از بدو ورود به کره زمین به فکر برقراری تعامل و ارتباط با یکدیگر بوده و هستند و راه های ارتباطی زیادی را کشف کرده اند . در ابتدا سعی می کردند با استفاده از حک علامت های مختلف بر روی سنگ ها و دیوارها ، تابلوها و لوح هایی را طراحی و پیاده سازی کنند که در حال حاضر آن نمادها و نشانه ها به گنجینه های ملی تبدیل شده اند . تابلوسازی در اواخر قرن هجدهم رسماً جهت معرفی و نام گذاری کسب و کارها مورد استفاده واقع شد .
قدمت تابلوسازی در ایران به دهه چهل شمسی باز می گردد که به عنوان یکی از ابزارهای معرفی کسب و کار بر روی وسایل ساده ای همچون چوب ، پارچه ، سنگ و شیشه ، نام برند حک شده و به نمایش گذاشته شد . در آن زمان ها دستگاه های چاپ امروزی جهت حروف سازی در دسترس نبودند و از خوشنویسان جهت نوشتن متون تبلیغاتی به صورت زیبا بهره می بردند تا اینکه لامپ های نئون و ساخت حروف برجسته پلاستیکی رونمایی شد و کم کم هر روز تنوع محصولات تابلوسازی بیشتر شد تا اینکه به شکل امروزی درآمد .
تابلوهای تبلیغاتی برترین نقش را در دنیای بازاریابی و تبلیغات ایفا می کنند و یکی از برترین ابزارها و در عین حال پرکاربردترین نوع ابزارهای تبلیغات و بازاریابی هستند . بخش عظیمی از کسب و کارها از این روش تبلیغاتی در کنار سایر روشهای تبلیغاتی همچون تبلیغات چاپی ، تبلیغات بیلبوردی ، تبلیغاتی بنری ، تبلیغات در شبکه های اجتماعی ، لمپوست بنر ، استرابورد تبلیغاتی ، تبلیغات در رسانه های ارتباطات جمعی ، تلویزیون شهری و دیگر روش ها بهره می برند .
ابزارهای تبلیغاتی نقش پررنگی را در زندگی ما انسانها ایفا می کنند و اگر فکر می کنید که استفاده از این ابزارها هزینه سنگین و گزاف است کاملاً در اشتباه به سر می برید چرا که شرکت های بزرگ ، معروفیت خودشان را مدیون تبلیغات دائم و مستمر هستند و یکی از برترین و کم هزینه ترین ابزارهای تبلیغاتی دائمی و نامحدود تابلو سازی است که به شیوه های متعدد قابل اجراست .