تابلو فروشگاه تابلو مغازه
اقتصاد ایران از قرن ها قبل در بازارهای بزرگ شهرها خود نمایی می کرد. بازار هر شهر نشانگر میزان توانایی و دارایی مردمان هر شهر بود.
بازار تشکیل یافته از چند ده حجره و یا مغازه بود که هر کدام با دیگر کسبه در فروش حداکثری خود رقابت داشتند. در آن روزها خبری از تبلیغات امروزی نبود و جلوه های بصری جای خود را به جلوه های صوتی داده بودند.
شاید یک دست نوشته و یا یک حکاکی روی سنگ یا چوب بالاترین نوع تبلیغ در بین بازاریان زمان های گذشته ایران و سایر نقاط جهان بود.
اما با گذشت زمان پیشرفت های زیادی در زمینه فناوری و اقتصادی رخ داد و دیگر نمی شد تمام اصناف را در یک بازار واحد جمع کرد.
به این علت بود که تقریبا تمام خیابان های شهر محل عرضه اجناس گردید و رقابت برای فروش به اوج خود رسیده است.
امروز در جای جای شهرها می توان فروشگاه های متفاوتی را دید که در حال فروش اجناس خود هستند. روز به روز رقابت بین فروشگاه ها نیز شدیدتر می شود و کسبه همواره در حال خلق ایده های نوین برای عقب نماندن از کورس فروش هستند.
اینکه چگونه فروش خود را افزایش دهیم مسئله ای تخصصی است که برای اصناف مختلف پاسخ های مشابه و متفاوت زیادی دارد.
یکی از راه حل های افزایش درآمد معرفی و تبلیغ اجناس است.
ممکن است شما در ساخت یک قطعه از تبحر و فناوری بالایی برخوردار هستید که خود عامل بالا رفتن کیفیت آن شده است. اما در فروش آن قطعه به مشکل خورده اید. یکی از محتمل ترین راه حل ها برای این قبیل مسائل قطعا تبلیغ آن محصول است.
به کار گیری علم و اصول زمینه رسیدن به موفقیت در هر کاری است. تبلیغات نیز از این قاعده مستثنی نیست و باید همراه با به کارگیری علوم روز باشد.
تابلو فروشگاه یا همان تابلو مغازه شاید یک امر عادی در بین عموم مردم جامعه تلقی شود.
اما این تابلوها در ناخودآگاه ذهن انسان تاثیر بسزایی می گذارند. تابلو مغازه در حقیقت بیانگر هویت یک مغازه است. تمام داشته های شما در تابلوی شما خلاصه شده و برای ناظران عرضه می شود. شاید همین یک جمله برای اثبات اهمیت تابلوی فروشگاه کافی باشد.
در تابلوی فروشگاه چه چیزهایی باید وجود داشته باشد؟
بسیاری از تابلوهایی که در سطح شهر مشاهده می کنیم به صورت نامنظم طراحی شده اند و مفهوم خاصی را منتقل نمی کنند. گاها دیده می شود که نام تمام اجناس بر روی تابلو طراحی شده است که کاملا غیر حرفه ای است.
معمولا بهترین روش برای تبلیغ استفاده از نام برند و شغل مربوطه است که می تواند در جلب توجه و جذب مشتری راهگشا باشد.
به عنوان مثال اگر بخواهیم برای تابلوسازی اسپادانا یک تابلوی فروشگاه و یا تابلوی مغازه طراحی کنیم، کافیست متن آن را تابلوسازی اسپادانا دهیم. به این صورت که تابلو سازی۱۰ تا ۲۵ درصد کوچکتر از نام برند(اسپادانا) باشد. می توان در کنار نام، برند و شماره های تماس را نیز درج نمود.
لوگو ها به صورت باکس ساخته می شوند و زیبایی خاصی را به تابلو می بخشند. این روش برای تمامی اصناف کاربرد دارد و معرف خوبی برای تمام فروشگاه های کشور است. البته ناگفته نماند که این معرفی برای تابلوهای حروف برجسته کارایی دارد.
در تابلوی فلکسی(بنری) می شود از نوشته های ریز هم استفاده کرد که برای برخی از اصناف به مثل خدمات کامپیوتری، آموزشگاه ها و … کارایی دارد. لازم به ذکر است این مطالب بیان چند نکته از صدها نکته طراحی اصولی تابلو است. برای دریافت مشاوره و همچنین طراحی حرفه ای می توانید با واحد طراحی شرکت تابلو سازی اسپادانا تماس گرفته و به صورت رایگان از مشاوره همکاران ما بهره مند شوید.
اندازه تابلوی فروشگاه من چقدر باشد؟
جالب است بدانیم اندازه تابلو در زیبایی آن تاثیر گذار نیست. اگرچه زیبایی تابلویی که اندازه بزرگی دارد بیشتر به چشم می آید. برای داشتن یک تابلوی فروشگاه نیازی به هزینه های گزاف نیست. اندازه یکی از پارامترهایی است که می تواند زیبایی کار را بیشتر نشان دهد. پس اصل و اساس یک تابلو طراحی آن است. طرح هم می تواند در هر اندازه ای ساخته شود. برخی از کسبه عنوان می کنند که به علت کمی فضای سر درب از تبلیغات محیطی منصرف شده ایم. این در حالی است که گاها تابلوهای کوچک نمای بهتری از تابلوهای بزرگ دارند!
از چه نوع تابلویی برای فروشگاه خود استفاده کنم؟
تابلوی فروشگاه می تواند از هر نوعی باشد و زیبایی خود را نمایش دهد. تمامی تابلوهای حروف برجسته زیبایی خاص خود را دارند و نمی توان یکی را بر دیگران ترجیح داد و مابقی را کنار گذاشت.
یک ضرب المثل معروف است که می گوید: هر گلی بوی خاص خودش را دارد. هر تابلوی حروف برجسته ای هم زیبایی خودش را دارد.
هر شخصی می تواند بنا بر سلیقه اش یکی از انواع تابلو را انتخاب کند و اینطور وانمود کند که این تابلو بهتر از تابلوهای دیگر است. اما واقعیت مطلب چیز دیگری است و سلایق متفاوت چیز دیگر.
می توان تابلوهای حروف برجسته را از حیث کاربرد ها دسته بندی کرد. برای مثال می توان گفت در سالهای گذشته تابلو چلنیوم ساده رتبه اول پر طرفدارترین تابلوهای حروف برجسته را داشته است. بعد ها نیز مشتقات چلنیوم به مثل چلنیوم لبه پانچ به تابلوی فروشگاه ها اضافه شد.
اما در این اواخر تابلوی استیل حرف اول را می زند. بار دیگر این نکته عنوان می گردد که هر کدام از این تابلوها زیبایی خود را دارند و مناسب تابلوی فروشگاه هستند اما سلایق ایرانیان بیشتر به سمت تابلو استیل که تابلوی بادوام و زیبایی است تمایل دارد.
مزیتی که این تابلو نسبت به تابلو چلنیوم دارد این است که در قطر قلم های زیر ۵ سانت ساخت چلنیوم بسیار سخت است. اما در ساخت تابلو استیل این محدودیت به حدود ۳ سانت کاهش یافته است. تابلو استیل با استفاده از دستگاه ها و تجهیزات خاص و پیشرفته ساخته می شود، بدین جهت است که محدودیت کمتری نسبت به دیگر تابلو ها دارد.
برای سفارش و مشاوره با شماره ۰۹۱۳۲۰۱۲۷۳۴ تماس حاصل فرمائید .