مزیت استفاده از تابلو تبلیغاتی
مزیت استفاده از تابلو تبلیغاتی، بلیط شانس هر کسب و کار
مزیت استفاده از تابلو تبلیغاتی تنها به چند مورد مشخص محدود نمی شود. بلکه این ابزارهای به ظاهر ساده قدرتی شگرف در جلب توجه مردم دارند. بی تعارف باید گفت اولین موضوعی که بعد از راه اندازی هر کسب و کاری به آن بر میخوریم، تبلیغات و چگونگی معرفی برند به مشتری است.
هر فردی که کار تازه ای را ایجاد می کند، کار او هر ماهیتی هم که داشته باشد، خواه ناخواه با معظل تبلیغات درگیر می شود. صنعت تبلیغات به قدری اهمیت پیدا کرده که به مطالب آموزشی در دانشگاه ها نیز راه یافته و نیاز به نیروی کار متخصص دارد.
اگر به تازگی مغازه ای را افتتاح و یا کسب و کاری را ایجاده کرده اید و به دنبال تبلیغات گسترده هستید، باید بگوییم که از اصلی ترین کارها برای شما استفاده از تابلوهای تبلیغاتی است. برخی از افراد گمان می کنند که تابلوها و بنرهای تجاری و تبلیغاتی، هزینه بر بوده و نیازی نیست که از آن استفاده کنند. اگر شما هم همین تفکر را دارید پس با ما همراه شوید تا از موضوعات مهم این حوزه اطلاع پیدا کنید.
تابلو سازی ساده یا تابلوسازی تبلیغاتی
تابلوسازی یا تابلو سازی تبلیغاتی؟ مسئله این است. کلمه تابلوسازی برای اکثر ما آشناست. اگر مغازه دار، صاحب یک فروشگاه یا مدیر یک شرکت باشیم، حتماً برای تهیه تابلو به افراد شاغل در این صنف مراجعه کرده ایم. با این حال اگر قصد ما سفارش یک تابلو تبلیغاتی باشد، باید به سراغ چه کسی برویم؟
همچون هر شغل دیگری تابلو سازی هم درجه بندی دارد. عده ای از تابلوسازان تنها در ساخت تابلو مغازه یا تابلوهای سردر تخصص دارند و عمدتاً هم نمونه کارهای آن ها در این بخش است. شاید تصور کنید که این افراد هم مانند سایرین از عهده طراحی و ساخت تابلو تبلیغاتی برمی آیند، اما باید گفت که حقیقت این نیست.
این گونه تابلوها یک ابزار بسیار جذاب بوده که نحوه طراحی و انتخاب نوع آن، باعث موفقیت کار شما خواهد شد. یعنی اگر شخصی، از قبل کار طراحی تابلو تبلیغاتی را انجام نداده باشد و یا با انواع تابلوهایی که صرفاً برای این کار استفاده می شود اطلاع نداشته باشند، نه تنها به شما یک فرصت برای معرفی کسب و کارتان را نمی دهند بلکه تمام پولی که خرج کرده اید را نیز بی ارزش می کند.
برای تبلیغات باید به سراغ چه کسی رفت؟
قبل از هر گونه اقدام به خرید و سفارش تابلو، توصیه ما این است که حتماً از افرادی که تجربه استفاده از تابلوهای تبلیغاتی را دارند مشورت بگیرید. این افراد جلوتر از شما هزینه ای را صرف کرده و با ضرر و زیان و یا سوددهی این کار آشنا هستند، پس هم می توانند به شما در انتخاب تابلو کمک کنند و هم شرکت های تابلوسازی موفق و معتبر را معرفی می کنند.
اما اگر چنین شخصی در اطرافتان وجود ندارد پس بهترین کار جستجو در صفحات اینترنت است. معمولاً برای این کار باید عبارت هایی همچون” ساخت تابلو تبلیغاتی “و یا “انواع تابلوهای تبلیغاتی” را جستجو کنید. به این ترتیب وب سایت تابلوسازان برتر برای شما به نمایش درمی آید.
نکته مهم
خیلی از افراد بر این باورند که تنها تابلوسازی هایی که در صفحات اول گوگل هستند، معتبر می باشند. اگرچه این تفکر غلط نیست! اما باید گفت که برخی از شرکت ها نیز ممکن است سال ها تجربه داشته باشند، ولی به تازگی سایت خود را ایجاد کرده و در صفحات آخر قرار گرفته اند.
پس در جستجوهای خود تنها به چند سایت اول اکتفا نکرده و سعی کنید شمار بالایی از سایت ها و خدمات آنان را بررسی کنید.
طراحی، شاخ غولی که باید شکسته شود
مهم ترین مرحله ای که باید به سلامت از آن عبور کرد، طراحی تابلو تبلیغاتی است. واقعیت آن است که آنچه نظر هر مخاطبی را جلب می کند یک طراحی جذاب و استفاده از نقش ها و رنگ های فریبنده است. بنابراین این کار باید حتماً توسط افرادی انجام شود که از قبل امتحان خود را پس داده و دارای رزومه قوی هستند.
در اصل یک طراح تابلوساز باید یک روانشناس خوب هم باشد. یعنی باید در کنار مهارت طراحی، بداند که استفاده کدام یک از عناصر می تواند سبب جذابیت بیشتر شده نظر مردم را جلب می کند. همچنین طراحی تابلو باید با فضای کسب و کار شما، همخوانی داشته باشد.
تکنیک های طراحی تابلو تبلیغاتی برای کالای تجاری
عمده تابلوهایی که برای تبلیغات مورد استفاده قرار می گیرند، اکثراً معرف کالاهای تجاری و محصولات تولیدی هستند. بنابراین سوژه اصلی تابلو، یک کالای تجاری است. از این رو نحوه به نمایش کشیدن آن بسیار مهم می باشد. به طور مثال در یک تابلو می توان تنها عکس محصول و نام آن را نوشت، در حالی که در برخی از تابلوها می توان محصول را به صورت طرحی بامزه به نمایش کشاند.
قطعاً تأثیر تابلو دوم بیشتر از اولی است. پس دقت کنید که شخصی که طراحی تابلو شما را برعهده گرفته به خوبی از پس کار برآید. علاوه بر آن جلسات کرکسیون و بازنگری طرح را هم دست کم نگیرید. حتماً هر چند روز یک بار از آنها بخواهید که روند کار را به شما نشان دهند، تا ایرادهای کار رفع شود.
معجزه لایت باکس در تبلیغات
این روزها اکثر تبلیغات بر پایه تابلوهای لایت باکس اجرا شده و به مخاطب ارائه می شود. این موضوع نشان دهنده قدرت تأثیرگذاری عجیبی است که در دل این وسیله ساده قرار می گیرد. در اصل جاذبه نور علت اصلی موفقیت تابلو لایت باکس است.
نور، همیشه مردم را به سمت خود جذب می کند. پس اگر در محیط هایی که هیجان فضا، بیشتر از حد معمول است لایت باکس را نصب کرد، متوجه تأثیر آن می شوید. اگر درکی از تابلو لایت باکس ندارید، یک کار ساده می توانید انجام دهید.
یک عکس زیبا را برداشته و به آن نگاه کنید، سپس با ابزارهایی که در اختیار دارید در یک فضای تاریک این عکس را به کمک نور ( نور گوشی موبایل) به نمایش دربیاورید، به نظر شما عکس در کدام حالت جذاب تر دیده می شود؟ بی شک نور جلوه بصری زیبایی به تصویر شما خواهد داد.
تابلوهای سردر را با تابلو تبلیغاتی اشتباه نگیرید
عده ای بر این باورهستند که تابلو سردر مغازه یا تابلو فروشگاه یک تابلو تبلیغاتی می باشد. اما واقعیت این است که تابلوهایی که به منظور تبلیغات استفاده می شوند، ساختار متفاوت تری داشته و در مکان های متفاوتی هم نصب می شوند. در سردر هر مغازه یا محل کاری ممکن است از انواع تابلو چلنیوم، تابلو حروف برجسته، تابلو ترموود و یا کامپوزیت استفاده شود، اما این به معنای تبلیغاتی بودن آن ها نیست.
در واقع تابلوهای چلنیوم یا حروف برجسته برای معرفی و یا بهتر پیدا کردن آدرس مغازه استفاده می شود و استفاده از آن الزامی است. در صورتی که برای استفاده از تابلوهای تبلیغاتی اجباری وجود ندارد.
چند مورد از مهم ترین مزیت های استفاده از تابلو تبلیغاتی
بعد از گذر از نکته هایی که در روند سفارش تابلو باید بدانید، اینک وقت آن است که با مزیت هایی که استفاده از این تابلو برای شما و کسب و کارتان دارد، مطلع شوید.
- معرفی و آشنایی در کمترین زمان
مزیت مهمی که ابزارهای تبلیغاتی دارند این است که در زمان کوتاهی می توانید، برند یا محصولاتتان و همچنین خدماتی که ارائه می کنید را به مشتری ها و مخاطبانتان معرفی کنید.
- ماندگاری بیشتر
تابلو یک وسیله ای است که تا مدت ها در یک یا چند مکان مشخص نصب می شود. بنابراین در طول روز افراد زیادی آن را مشاهده خواهند کرد. این گفته خود مهر محکمی بر ماندگار شدن موضوع تابلو تبلیغاتی در ذهن مخاطب است.
- جذب افراد پیرامون
از مهم ترین مزیت هایی که نصب تابلو تبلیغاتی در نزدیکی محل کسب و کار دارد این است که می توانید مردمی که در جوار شما زندگی می کنند را به سمت خود جذب کنید. به طور مثال ممکن است شما یک مغازه تولید محصولات ارگانیک داشته باشید و مردم زیادی در پیرامونتان به این محصولات نیاز داشته باشند. پس تابلوها مانند آهنربا آن ها را به سوی شما می کشند.
- امکان تغییر طرح
مزیت استفاده از تابلوها در این است که می توانید هر چند وقت یک بار طرح آن را عوض کرده و برای موضوع دیگری تبلیغ کنید. این نکته در بخش تولید محصول و فروش کالا بیشتر مورد نیاز است. چرا که هر مغازه چندین محصول در سبد تبلیغات خود دارد.
- عدم محدودیت در مکان تبلیغات
این گونه تابلوها در تمامی مناطق شهر موجود هستند و حتی در داخل پاساژها یا سایر مکان های خدماتی، تفریحی و تجاری وجود تعبیه شده اند. بنابراین برای نصب تابلو، محدودیتی از نظر منطقه نخواهید داشت.
- دوام بالا در طولانی مدت
در گذشته به جای تابلو بیشتر از بنر تبلیغاتی استفاده می شد و در کنار مزیت های آن معایب زیادی داشت. مهترین عیبی که داشت در ناپایداری و آسیب پذیری بنر بود. به طوری که اگر در معرض باد، باران و … قرار می گرفت، یا پاره می شد و یا تغییر شکل می داد.
اما تابلوهایی که جایگزین بنرها شده اند این مشکل را نداشته و در مقابل تغییرات آب و هوایی، شرایط جوی بسیار مقاوم بوده و آسیب پذیری کمتری دارند.