چاپ بنر در قائمیه اصفهان
بنر چیست و چه کاربردهایی دارد؟
بنرها یکی از با ارزش ترین ابزار های تبلیغاتی برای انتقال یک خبر یا ارائه خدمات و یا معرفی یک محصول به مخاطبان خود است. بنرها از نوعی پارچه ضخیم که حاوی لایه های پلاستیکی است تولید می شوند. هدف چاپ بنر تبلیغاتی انتقال یک مفهوم به مخاطبان است. چاپ بنر در گذشته مستلزم چاپ اسکرین بوده است که محدودیت های بسیاری مانند رنگ و تصویر را به همراه داشته اما با ظهور چاپگر های جوهر افشان با قطع بزرگ در اواخر دهه ۹۰ میلادی تغییرات زیادی در زمینه چاپ بنر به وجود آورد. امروزه چاپ بنر سهم بزرگی از صنعت چاپ و تبلیغات را به خود اختصاص داده است.
یکی دیگر از مزایای بنر چاپ دو رو است، به اینصورت که می توان بر روی هر دو سمت آن شعار تبلیغاتی یا خبری که به مخاطبان خود می دهید، چاپ کنید. این روش برای مکان هایی که دید از هر دو سمت باشد مانند اتوبان هایی که ترافیک از هر دو سمت در جریان است مورد استفاده قرار می گیرد. بنر ها را می توان در فرمت ها و رنگ های متنوعی چاپ کرد و با توجه به موقعیت آن به صورت آویزان یا اشکال مختلف دیگر استفاده کرد.
شاید یکی از معدود نقاط ضعف بنرها در گذشته مشکل کم رنگ شدن آن در زیر نور آفتاب به مدت طولانی بود که امروزه با روش های جدید و روکش UV که مورد استفاده قرار می گیرد می توانند تا چندین سال هم در مقابل نور خورشید و عوامل محیطی دیگر مقاومت و کیفیت خود را حفظ کنند.
مزایای استفاده بنر در تبلیغات
تبلیغات چاپی مانند پوستر ها و بنر ها و …. کانال ارتباطی بسیار قوی برای کمپانی ها، شرکت ها و فروشگاه ها با مخاطبان خود است. در حقیقت تاثیر گذاری این نوع تبلیغات می تواند بسیار بیشتر و وسیع تر از انواع دیگر تبلیغات باشد.حتی افرادی که در رابطه با تبلیغات اینترنتی و شبکه های اجتماعی تحقیق کرده و در همان زمینه نیز فعالیت دارند، اعتراف کرده اند که قدرت این نوع تبلیغات به خصوص تبلیغات چاپی و بنر را دست کم گرفته اند. در واقع تاثیری که این نوع تبلیغات بر روی مخاطبان و کاربران و مصرف کنندگان دارد به هیچ عنوان با تبلیغات و بازاریابی های اینترنتی و تحت شبکه قابل مقایسه نیست. هم از لحاظ زمان و هزینه و هم تنوع کاربری.
به عنوان مثال استفاده از بنر ها در همه جا ممکن، آسان و کم هزینه است و به راحتی قابل جایگزینی می باشد. اگر همایشی وجود داشته باشد می تواند به راحتی در ورودی قرار گیرد و یا برای سر در سینماها و دیگر مکان های عمومی استفاده شود، در راهروهای فروشگاهی و یا به عنوان زمینه صحبت یک سخنران در همایش می تواند گزینه بسیار مناسبی باشد.
نکات مهم در طراحی بنر
طراحی بنر را میتوان یکی از سخت ترین طراحی های تبلیغاتی به شمار آورد زیرا طراح مجبور است در خلاصه ترین حالت ممکن و حتی در بعضی مواقع در کوچک ترین فضای موجود خالق اثری هنری باشد که قرار است پیام بسیار مهمی را به مخاطبین خود انتقال دهد.
در طراحی این نوع از تبلیغات از رنگ های تند و شارپ و پررنگ استفاده میگردد و عنصر سادگی و جاری بودن در انتقال پیام رعایت می شود. زیرا ممکن است که محل قرارگیری بنر در یک خیابان پر رفت و آمد باشد و رانندگان و یا مسافران تنها چند ثانیه وقت برای مشاهده آن داشته باشند، پس باید به گونه ای باشد که خوانا، کوتاه و قابل فهم باشد و در عین حال با رنگ هایی که استفاده میشود مخاطب را جذب کند.
بنر ها شمال لوگو و یا نام تجاری یا کمپانی مربوطه است و بنر های حاوی پیام نباید بیشتر از ۱۵ الی ۲۰ کلمه در خود داشته باشند. در غیر اینصورت دیگر بنر تبلیغاتی مفیدی نیست و تاثیرگذاری خود را از دست میدهد. همچنین برای چاپ بنر هم می توانید از چاپخانه نقش هنر بهره مند شوید.